سئو داخلی

اشتباهات رایج لینک سازی داخلی در سئو (و نحوه رفع آنها)

اشتباهات رایج لینک سازی داخلی در سئو (و نحوه رفع آنها)

پیوندهای داخلی اتصالاتی هستند که صفحات دامنه شما را به هم متصل می کنند.

علاوه بر پشتیبانی از ساختار سایت و ارائه زمینه به موتورهای جستجو، پیوندهای داخلی برای تجربه کاربر ارزش قائل می شوند و می توانند معیارهای تعامل را بهبود بخشند.

مزیت لینک سازی داخلی در سئو .

به دلیل ارزش آنها، مهم است که ساختار پیوند داخلی بدون خطا را هدف قرار دهیم. اما در سطح سازمانی، گفتن این کار آسان تر از انجام دادن است. پس از همه، پیوندهای داخلی چالش های زیادی وجود دارد . 

این پست رایج ترین مشکلات پیوندهای داخلی (و نحوه رفع آنها!) را به شما آموزش می دهد تا بتوانید بیشترین ارزش را از پیوندهای خود دریافت کنید.

ما این را به سطوح جدا کرده‌ایم، بنابراین می‌توانید بدانید کدام خطاها را اولویت‌بندی کنید، و سپس راه خود را ارتقا دهید.

 

مطالعه توصیه شده:  برگه تقلب نهایی در تجزیه و تحلیل لینک داخلی برای SEO
 

اولویت 1: مسائل فنی

رایج ترین (و مضرترین) اشتباهات مربوط به مسائل فنی و اجراست.

این شامل مواردی مانند لینکهای شکسته، زنجیره های تغییر مسیر، یا صفحات یتیم می شود (یعنی صفحاتی که هیچ پیوند داخلی دریافت نمی کنند و بنابراین از بقیه سایت جدا شده اند).

صفحات یتیم می توانند ناامید کننده ترین باشند زیرا ممکن است گوگل حتی آن را ایندکس نکند!

بازاریابان می‌دانند که یک برنامه سئو موفق بر پایه‌ی فنی قوی استوار است، بنابراین یافتن لینک‌های شکسته (و متعاقباً رفع لینک‌های شکسته) و شناسایی صفحات یتیم باید در اولویت باشد و سیستم‌هایی برای کاهش و کشف آنها در نظر گرفته شود.

یکی دیگر از مشکلات فنی رایج وجود تعداد زیادی لینک در صفحه ای است که در حال لینک کردن است. این عدد فراتر از پیوندهای موجود در محتوای اصلی است - پیوندها در تعداد سرصفحه و پاورقی نیز.

در حالی که محدودیت سخت و سریعی برای تعداد لینک‌ها وجود ندارد (سایت‌های تجارت الکترونیکی بزرگ می‌توانند با هزاران پیوند از بین بروند)، برای به حداکثر رساندن تعداد صفحات خزیده شده و دنبال‌شده، معمولاً توصیه می‌شود در محدوده 100 پیوند داخلی باقی بمانید. میانگین.

نکته: برای بررسی لینک هایی که هیچ کس روی آن ها کلیک نمی کند، به گوگل آنالیتیکس نگاه کنید و به فکر حذف آن ها باشید.

آخرین چند اشتباه فنی رایج، تگ‌های ناخواسته noindex یا nofollow در الگوی خزیدن شما هستند (این‌ها قدرت را حفظ می‌کنند و ممکن است آنطور که شما می‌خواهید گوگل در سایت خزیدن نباشد). همچنین صفحات ممکن است توسط robots.txt محدود شوند. صفحات باید در نقشه سایت XML گنجانده شوند تا آنچه را که گوگل با خزنده خود کشف کرده است تأیید کند.

 

توصیه می‌کنیم قبل از رفتن به اولویت بعدی: طبقه‌بندی، مراقب این مسائل باشید.
 

اولویت 2: طبقه بندی سایت

متداول ترین مسائل مربوط به پیوندهای داخلی بعد از مسائل فنی به سلسله مراتب پیوندها و تعیین اینکه کدام پیوندها به کجا اشاره می کنند، می پردازد.

شما می توانید پیوندها و طبقه بندی سایت خود را به عنوان درختی در نظر بگیرید که منشعب می شود.

داخلی-پیوندها-ساختار

پس از این تصویر، باید صفحاتی را که از یک سلسله مراتب (یا شاخه) پیروی می کنند، به یکدیگر متصل کنید و یک نمودار پیوند در یک ساختار منطقی ایجاد کنید.

مطالب توصیه شده:  استراتژی های پیوند داخلی برای ایجاد اعتبار سایت در سئو 

 

توجه به طبقه بندی سایت به انکر تکست لینک ها نیز مربوط می شود. مشکل رایج در اینجا استفاده از متن لنگر اشتباه است. همچنین اجتناب از استفاده از متن لنگر یکسان برای چندین صفحه مفید است.
 

اولویت 3: استفاده متنی از پیوندها

اگر صفحات و پیوندهای شما از یک سلسله مراتب منطقی پیروی می کنند، وقت آن است که به سمت مرتبط بودن بروید.

اشتباهی که می بینیم پیوند دادن صفحات نامربوط یا صفحاتی است که با متن مناسب نیستند.

در حالت ایده آل، تمام صفحات مرتبط باید به گونه ای به هم متصل شوند که برای کاربر منطقی باشد. به همین دلیل است که پیوند ندادن به صفحات محصول یا خدمات از پست های وبلاگ نیز یک اشتباه رایج است.

با بازگشت به یک اشتباه رایج در اولویت 1، پیوندهای بسیار زیاد، دانستن این نکته مهم است: 100 در طول سال ها اینجا و آنجا ذکر شده است، اما پاسخ به این سوال هرگز عدد سختی نخواهد بود.

این همه به سایت بستگی دارد. شما فقط نمی خواهید آن را بیش از حد پر کنید - به کاربران تجربه خوبی بدهید.

هر صفحه دارای مقدار ایده آلی از پیوندهای مرتبط برای خواننده است، اما این همه به صفحه و عمق آن بستگی دارد. این در واقع یک تست عالی SEO را ایجاد می کند !

 

نکته: پیوندهای داخلی خود را بر اساس نوع محتوا طبقه بندی کنید تا آنها را بر اساس موضوع سازماندهی کنید. این به شما امکان می دهد یک مرجع دایره ای ایجاد کنید که در آن صفحات مشابه به یکدیگر پیوند می خورند و از طریق صفحه اصلی به یکدیگر متصل می شوند.
 

مشکل حل شده: تجزیه و تحلیل پیوند داخلی در مقیاس

همانطور که دیدید، هنگام در نظر گرفتن اختلافات با پیوندهای داخلی، موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. اینجاست که فناوری سئو وارد می شود.

 برای مثال، عملکرد تجزیه و تحلیل پیوند داخلی ما ، با شناسایی مناطقی که حاوی nofollow، noindex، robots.txt یا canonical به صفحه دیگری هستند، به یافتن ایستگاه‌هایی در الگوی خزیدن شما کمک می‌کند. آن مسائل فنی از اولویت 1 در حال حاضر حل شده است!

 برای کسب اعتبار بیشتر سایت، گردش کار پیوندهای داخلی ما را دنبال کنید .

همچنین می توانید از آن برای شناسایی منبع پیوند داخلی و URL مقصد بعدی و هرگونه مشکل در الگوهای خزیدن استفاده کنید. این پیشرفته‌تر از جستجوگر پیوندهای داخلی معمولی شماست و اگر واقعاً می‌خواهید آنها را برطرف کنید، یک دیدگاه انتقادی باید داشته باشید.

با بازگشت به متن لنگر، تجزیه و تحلیل را می توان برای بررسی متن لنگر لینک ها و یافتن شباهت ها در انواع مختلف صفحه استفاده کرد.

نمای زیر خلاصه‌ای از متن لنگر پیوند داخلی را با تعداد پیوندهای داخلی که از آن استفاده می‌کنند و تعداد صفحات منحصربه‌فردی که توسط آن پیوند داده شده‌اند را نشان می‌دهد.

(گزارش متنی لنگر در تحلیل لینک داخلی)

این تجزیه و تحلیل همچنین به شما امکان می دهد معیارهایی را بررسی کنید که به وزن دادن به پیوندهای داخلی کمک می کند و مناطقی را که پیوندهای داخلی از ارزش و ارزش خود عبور نمی کنند، شناسایی کنید.

عملکرد به همین جا ختم نمی شود! توصیه‌های هوشمندانه‌ای دریافت کنید که تمام صفحاتی را که باید در آن‌ها پیوند اضافه کنید برجسته می‌کند و ارتباط را با امتیاز پیوند تأیید می‌کند.

اتوماسیون سئو با این قابلیت وارد مکالمه می شود که صفحاتی که کلمه کلیدی خاصی را ذکر می کنند یا صفحه به طور خودکار به آن صفحه هدف ذکر شده لینک می شوند. این بلافاصله برای صفحات یتیم حل می شود!

 

خیلی باحاله، درسته؟ مایلیم یک دوره آزمایشی رایگان 5 روزه برای کاوش در تجزیه و تحلیل پیوند داخلی و بقیه پلتفرم seoClarity به شما ارائه دهیم.
 

خلاصه

از حل زنجیره‌های تغییر مسیر گرفته تا اصلاح پیوندهای شکسته و اطمینان از ارتباط متنی، راه‌های متعددی وجود دارد که پیوند داخلی می‌تواند خطاهایی داشته باشد.

اما با استفاده از فناوری سئوی مناسب که می‌تواند ساختار پیوندهای شما را بررسی کند، می‌توانید تجربه سالمی را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو فراهم کنید.


درباره ما
-