edit

سیستم bpms تحت وب

راهنمای تحول کسب و کار در سال 2023

دگرگونی فرآیند کسب و کار تغییری در نحوه انجام کار سازمان شما است. این شامل ایجاد یا بهبود فرآیندها در سازمان شما و اطمینان از داشتن ابزارهای مناسب برای پشتیبانی از آنها است. دگرگونی فرآیند کسب‌وکار می‌تواند به سادگی ساده‌سازی یک فرآیند موجود یا به پیچیده‌تر بودن بازنگری کامل عملیات سازمان شما باشد. با این حال، صرف نظر از تغییری که به دنبال آن هستید، تغییر فرآیند کسب و کار می تواند به بهبود تجربه مشتری و افزایش کارایی کمک کند.

مقداری پس زمینه

تحول فرآیند کسب و کار در حال تغییر، بهبود و بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار شما است. درک تفاوت بین دگرگونی فرآیند کسب و کار و تحول دیجیتال ضروری است زیرا آنها اغلب به توضیح نیاز دارند.

تحول دیجیتال در مورد استفاده از فناوری برای بهبود تجربه مشتری از طریق ایجاد تجربه کاربری بهتر از طریق اتوماسیون و شخصی‌سازی است – اما لزوماً مستلزم تغییر نحوه انجام کارها در محل کار نیست. 

مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) بر بهبود کارایی در یک سازمان از طریق خودکار کردن وظایف دستی، کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به زمان ورود به بازار تمرکز می‌کند و در عین حال به افراد اجازه می‌دهد در نقش‌هایشان آزاد باشند.

تحول فرآیند کسب و کار چیست؟

تبدیل فرآیند کسب و کار زیرمجموعه ای از مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) است. استفاده از فناوری برای بهبود کارایی و اثربخشی فرآیندهای تجاری یک سازمان است.

تبدیل فرآیند کسب و کار راهی برای بهبود کارایی و اثربخشی فرآیندهای تجاری سازمان با استفاده از فناوری است.

تحول فرآیند کسب و کار در مقابل تحول دیجیتال

تبدیل فرآیند کسب و کار (BPT) یک اصطلاح کلی برای فرآیندهای مختلف از جمله تحول دیجیتال است. به این ترتیب، مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام رویکرد برای شرکت شما بهترین است، تفاوت بین BPT و تحول دیجیتال را درک کنید.

تحول دیجیتال یکی از انواع تحول فرآیند کسب و کار است – در مورد استفاده از فناوری برای بهبود فرآیندهای تجاری و تجربه مشتری است. 

به عنوان مثال، فناوری‌های دیجیتال مانند هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشین، بلاک چین و اینترنت اشیا در این زمینه استفاده می‌شوند.

زمان

تحول فرآیند کسب و کار یک تلاش طولانی مدت است و تنها پس از مدتی اتفاق می افتد. این کار مستلزم مشارکت همه افراد در سازمان شما است و توسط یک نفر به تنهایی انجام نمی شود. 

مهم ترین چیزی که باید در هنگام شروع به تغییر فرآیند کسب و کار به خاطر بسپارید این است که زمان یک عامل نیست. آنچه مهم است این است که شما هر روز، هفته و ماه در حالی که برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنید، پیشرفت قابل اندازه گیری داشته باشید.

چه فناوری هایی برای تحول فرآیند کسب و کار استفاده می شود؟

فن آوری های مورد استفاده در تحول فرآیند کسب و کار به اندازه شرکت هایی که از آنها استفاده می کنند متنوع است. RPA، AI و رایانش ابری محبوب‌ترین ابزارها برای تغییر فرآیندهای تجاری هستند. اما نحوه استفاده از هر فناوری به شرکت و نیازهای آن بستگی دارد.

به عنوان مثال، فرض کنید قصد دارید از RPA برای خودکارسازی یک کار دستی مانند درخواست خدمات مشتری یا پردازش حقوق و دستمزد استفاده کنید. در این صورت، ممکن است به منابع انسانی کمتری نسبت به زمانی که می‌خواهید فرآیند بسیار پیچیده‌ای مانند محاسبه امتیاز اعتبار برای وام دهندگان (که هم به انسان و هم به رایانه نیاز دارد) خودکار کنید، نیاز داشته باشید.

چگونه تحول فرآیند کسب و کار بر خدمات شما تأثیر می گذارد

تحول فرآیند کسب و کار بر خدمات تأثیر می گذارد. همسویی Business-IT برای ارائه موفقیت آمیز خدمات بسیار مهم است، بنابراین درک اینکه چگونه BPT می تواند بر نحوه ارائه خدمات سازمان شما تأثیر بگذارد بسیار مهم است.

دگرگونی فرآیند کسب‌وکار بر خدمات تأثیر می‌گذارد زیرا به سازمان‌ها کمک می‌کند توانایی خود را برای ارائه ارزش و ایجاد مزیت رقابتی از طریق افزایش بهره‌وری، کارایی و اثربخشی فرآیندهای مورد استفاده توسط همه سهامداران در داخل یا بین سازمان‌ها (مثلاً مشتریان) بهبود بخشند.

چگونه تغییر فرآیند کسب و کار بر مشتریان شما تأثیر می گذارد

دگرگونی فرآیند کسب و کار از طرق مختلفی بر مشتریان شما تأثیر می گذارد. اولین و واضح ترین مزیت این است که تجربه آنها را بهبود می بخشد، به این معنی که آنها از خدماتی که ارائه می دهید خوشحال خواهند شد و احتمال بازگشت بیشتر آنها بیشتر است.

وقتی تجربه مشتری را بهبود می‌بخشید، فرصت‌های بهتری برای تعامل و حفظ ایجاد می‌کنید – که به معنای تکرار تجارت از سوی مشتریان وفادار است که از آنچه از کار با شرکت شما به دست می‌آورند لذت می‌برند. این نوع روابط سودمند هستند زیرا درآمد بیشتری ایجاد می کنند و می توانند به ایجاد وفاداری به برند از طریق ارجاع دهان به دهان توسط مشتریان راضی که تحت تأثیر تعامل آنها با تجارت شما قرار گرفته اند (یا برعکس) کمک کنند.

جایی که BPM مناسب است

تبدیل فرآیند کسب و کار زیرمجموعه ای از مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) است . علاوه بر این، BPM مجموعه فعالیت هایی است که به سازمان کمک می کند تا فرآیندهای خود را بهینه کند، که می توان آنها را به چهار دسته اصلی تقسیم کرد:

  • طراحی و بهبود فرآیند.
  • پلت فرم های اتوماسیون/اتوماسیون فرآیند.
  • روش‌های ارزیابی، اندازه‌گیری و بهبود فرآیند (مانند شش سیگما).
  • مدیریت تغییر سازمانی

چگونه به سفر تحول فرآیند کسب و کار خود نزدیک شوید

اولین قدم در هر پروژه، تعریف مشکل است. این شامل شناسایی اهداف شما، چه کسی سود خواهد برد و راه حل شما چگونه کار خواهد کرد.

هنگامی که می دانید به چه چیزی می خواهید برسید، وقت آن است که روند فعلی خود را ارزیابی کنید. برای تعیین اینکه در کجا می توان بهبودها را ایجاد کرد، بسیار مهم است که همه افراد درگیر درک دقیقی از نحوه انجام (یا انجام نشده) کارها داشته باشند.

پس از تکمیل این دو مرحله – تعریف مشکل و درک وضعیت فعلی – نوبت به برنامه ریزی می رسد! این شامل تعیین اهدافی است که با اهدافی که در بالا مشخص شده است و ایجاد وظایف عملی مورد نیاز برای گرد هم آمدن موفقیت آمیز همه آنها در پایان این سفر به نام تحول فرآیند کسب و کار است.

چگونه تشخیص دهیم که سازمان شما چه زمانی برای تحول فرآیند کسب و کار آماده است

  • سازمان شما باید دید روشنی از جایی که می خواهد برود داشته باشد.
  • اگر افراد مناسبی را داشته باشید که مایل و قادر به ایجاد این تغییر هستند و همچنین به آنها متعهد نیاز دارید، کمک خواهد کرد.
  • اگر هنوز نیاز به انجام این کار دارید، سازمان شما باید برای تغییر فناوری آماده باشد. اگر نه، اکنون زمان سرمایه گذاری در راه حل های فناوری برای کمک به تحولات فرآیند کسب و کار (BPT) است.
  • شما می توانید انتظار تغییرات فرهنگی را از کارمندان، مشتریان و فروشندگانی داشته باشید که ممکن است تحت تاثیر اجرای BPT یا فرآیند تبدیل قرار بگیرند. با این حال، اینها باید به طور موثر مدیریت شوند تا بهره وری در محل کار را مختل نکنند یا به دلیل عدم توانایی ارائه خدمات در مراحل تغییر، مشکلاتی برای مشتریان/فروشندگان ایجاد نکنند.

فکر نهایی

فرآیند تحول کسب و کار می تواند پیچیده باشد، به خصوص زمانی که سعی می کنید خودتان آن را انجام دهید. با این حال، با ابزارهای مناسب و پایگاه دانشی که در اختیار دارید، دلیلی وجود ندارد که شرکت شما نتواند به اهداف خود دست یابد. اگر می‌خواهید در مورد اینکه چگونه می‌توانیم به این فرآیند کمک کنیم بیشتر بدانید، همین امروز با ما تماس بگیرید!

توصیه شده

اتوماسیون گردش کار چیست؟ اتوماسیون گردش کار فرآیند ایجاد گردش کار دیجیتال خودکار برای ساده‌سازی و ساده‌سازی فرآیندهای تجاری است. این شامل ترکیبی از نرم افزار، سخت افزار و خدمات برای تعریف، ...
استفاده از کد پایین برای تبدیل دیجیتال به لطف توسعه با کد پایین، سازمان‌ها اکنون می‌توانند تلاش‌های تحول دیجیتال خود را با سرعت کامل به پیش ببرند. راه‌حل‌های کم‌کد به تیم‌ها کمک می‌کنند تا به سرعت هر چیزی را از وب تا موبایل بسازند...
BPA در مقابل RPA: تفاوت چیست؟ ولفسبورگ، نیدرزاکسن، خانه بزرگترین کارخانه خودروسازی جهان است. با بیش از 60000 کارگر با کمک 5000 روبات که قطعات را از موجودی انتخاب می کنند، روکش های براق اسپری می کنند و نصب می کنند.
-