مدیریت فرایندها

BPA در مقابل RPA: تفاوت چیست؟

ولفسبورگ، نیدرزاکسن، خانه بزرگترین کارخانه خودروسازی جهان است. با بیش از 60000 کارگر با کمک 5000 روبات که قطعات را از موجودی انبار می‌چینند، روکش‌های براق اسپری می‌کنند و موتورها را نصب می‌کنند، زمزمه می‌کند. این تعادل ظریفی از اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار (BPA) و اتوماسیون فرآیندهای روباتیک (RPA) است که تقریباً 4000 فولکس واگن در روز تولید می کند. 

برای اکثر مشاغل، تلاش‌های اتوماسیون آنها به اندازه یک بازوی روباتیک آشکار نیست. آنها در پشت صحنه از طریق نرم افزارها و برنامه ها برای افزایش بهره وری و افزایش کارایی کار می کنند. 

بنابراین تفاوت بین این دو استراتژی حیاتی، BPA و RPA چیست و چگونه دست به دست هم می دهند؟ 

اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار (BPA) چیست؟

اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار (BPA) وظایف گام به گام یک گردش کار را به یک توالی خودکار تبدیل می کند. McKinsey تخمین می زند که بیش از 31٪ از مشاغل حداقل یک عملکرد را کاملاً خودکار می کنند . "چگونه" فراوان است: یک ذره بین را روی یک کار خاص در یک گردش کار قرار دهید، و دقیقاً خواهید دید که چه فناوری هایی در کار هستند. فن‌آوری‌های خودکار مانند هوش مصنوعی، پردازش هوشمند اسناد، و بله، اتوماسیون فرآیند روباتیک تنها تعداد انگشت شماری از ابزارهایی هستند که می‌توانید برای انجام کار از آنها استفاده کنید.

اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) چیست؟ 

اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) تنها یک روش خاص است که می توانید برای سرعت بخشیدن به کار دستی استفاده کنید. برای اکثر مشاغل، نگهبان کارگران رباتیک آنها نامرئی است. آنها در زیر کاپوت کار می کنند و وظایف یکپارچه را بدون دخالت انسان انجام می دهند، مانند: 

  • مدیر فروش: به طور خودکار اطلاعات مشتری مانند نام و آدرس شرکت را از یک قرارداد به یک CRM منتقل کنید
  • بازاریابی: برای جشن گرفتن سالگرد مشتری، فوراً تاریخ های ثبت نام را در یک سرویس بازاریابی ایمیلی کپی و جایگذاری کنید. 
  • حسابداری: اطلاعات را از یک فاکتور PDF به نرم افزار حسابداری خود منتقل کنید
  • اعتبارسنجی داده ها: حساب هایی را با داده های گمشده پرچم گذاری کنید

RPA مهارتی در پیروی از قوانین است و به دلیل دقت آن بسیار تحسین شده است. این نوع اتوماسیون بر خودکارسازی کارهای دستی مانند ورود داده ها، پردازش اسناد و مدیریت فایل تمرکز دارد - وظایفی که دارای طرح دقیق دستورالعمل ها هستند. 

همانطور که می بینید، هر دو نوع اتوماسیون گزینه های خوبی برای مشاغلی هستند که به دنبال ساده سازی عملیات خود هستند. با این حال، آنها از نظر کاری که انجام می دهند و نحوه انجام آن متفاوت هستند. BPA کوچک‌نمایی می‌کند: این طرز فکری است که در کل سازمان شما اعمال می‌شود. بزرگنمایی کنید، و ممکن است RPA را بیابید که کارهای معمولی را که نیازی به دخالت انسان ندارند، خودکار می کند.   

 

توصیه شده

اتوماسیون گردش کار چیست؟ اتوماسیون گردش کار فرآیند ایجاد گردش کار دیجیتال خودکار برای ساده‌سازی و ساده‌سازی فرآیندهای تجاری است. این شامل ترکیبی از نرم افزار، سخت افزار و خدمات برای تعریف، ...
راهنمای تحول کسب و کار در سال 2023 دگرگونی فرآیند کسب و کار تغییری در نحوه انجام کار سازمان شما است. این شامل ایجاد یا بهبود فرآیندها در سازمان شما و اطمینان از داشتن ابزار مناسب برای ...
هوشمند سازی اتوماسیون کسب و کار: چارچوبی برای ترکیب DPA، RPA و AI اتوماسیون کسب و کار هوشمند شامل نرم افزاری است که از هوش مصنوعی (AI) و سایر فناوری ها برای خودکارسازی کارهای تکراری استفاده می کند. از فرآیندها، الگوریتم‌ها و یادگیری ماشینی برای ...

-