edit

سیستم ارزیابی عملکرد

چگونه اتوماسیون فرآیند می تواند برای اینترنت اشیا مفید باشد

جیک جیک این همان بطری آب است که به تلفن شما نشان می دهد که به طور خطرناکی از اهداف روزانه خود برای هیدراتاسیون پایین تر هستید. سنسور کوچکی که میزان مصرف آب شما را اندازه گیری می کند، تنها یکی از میلیاردها حسگر است که اینترنت اشیا (IoT) را تشکیل می دهد. از لوازم الکترونیکی شخصی گرفته تا کشاورزی، نوآوران حسگرهای هوشمند را در مکان‌های غیرمحتمل فشرده کرده‌اند و میلیاردها دستگاه را با سرعت به بزرگراه‌های اطلاعاتی ارسال کرده‌اند. 

همه ما با خبرسازان معمولی آشنا هستیم: خودروهای خودران، شهرهای هوشمند، و دوربین‌های ایوان شیک. 

اما به ازای هر ویدیوی حلقه فعال شده در Nextdoor، یک میلیون حسگر زیر رادار زمزمه می‌کنند. در آیفون یا اپل واچ شما، فناوری حسی کافی برای رقابت در ماموریت به مریخ وجود دارد: حسگرهایی را خواهید دید که درک عمق را تقویت می‌کنند که سلفی‌های خود را در حالت پرتره می‌درخشند و مانیتور نویز محیطی که وقتی صدای ناهنجار رستوران از محدودیت‌های راحت فراتر می‌رود، به شما زنگ می‌زند. حسگرهای هوشمند به گوشه و کنارهای غیرمعمولی مانند بطری آب تناسب اندام و ظرف آب توله سگ شما نفوذ می کنند و نوید تولید 500 میلیارد دستگاه متصل به اینترنت اشیا تا سال 2030 را می دهند .

سیل داده ها به یک برنامه، داشبورد یا HQ شرکت باز می گردد. اینترنت اشیا نگاهی بی‌نظیر به رفتارهای محصول و کاربران به سازمان‌ها می‌دهد.

اما مدیریت هجوم جدید داده ها و درک آن می تواند چالش مهمی برای کسب و کارها باشد. برای مهار آن، سازمان‌های هوشمند داده‌های IoT را به استراتژی‌های اتوماسیون فرآیند خود منتقل می‌کنند. اینترنت اشیاء به عنوان سوخت جدیدی برای افزایش اثربخشی فرآیند عمل می کند - اما فقط در صورتی که هوشمندانه اعمال شود. 

در اینجا چهار راه وجود دارد که اتوماسیون فرآیند می تواند برای اینترنت اشیا مفید باشد.

1. بینش های مفید را از داده های بزرگ جمع کنید 

با ادغام جریان های سنجش با اتوماسیون فرآیند، نه تنها خانه ای ماندگار برای کلان داده ها پیدا می کنید، بلکه می توانید آن را به کار بگیرید

سنسورهای تله‌ماتیک سرعت، موقعیت مکانی و تاریخچه عملکرد کلی خودرو را اندازه‌گیری می‌کنند. این اطلاعات به داشبورد اتوماسیون فرآیند مرکزی وارد می شود و تصمیمات اتخاذ شده توسط گردش کار را تقویت می کند. داده‌های جمع‌آوری‌شده به مدیران ناوگان کمک می‌کند تا تعمیرات پیش‌بینی‌کننده موتور را برنامه‌ریزی کنند، مسیر تحویل را بهینه کنند و رانندگانی را که دارای سرب کمی بیش از حد هستند شناسایی کنند. 

برخی از ابزارهای پوشیدنی مراقبت های بهداشتی در خانه به مراقبان و پزشکان کمک می کنند تا بیماران را از راه دور تحت نظر داشته باشند. متخصصان بهداشت می‌توانند بینش‌های جدیدی در مورد اینکه بیمار چند وقت یکبار می‌نشیند یا می‌ایستد، چند قدم در طول روز برمی‌دارد و اینکه آیا زمین خورده است، بیابند. بیمار همچنین می تواند برای خدمات اورژانسی که به محل دقیق آنها اعزام شده اند پینگ کند. این مجموعه داده‌ها به صنعت پزشکی و مراقبت خانگی کمک می‌کند تا برنامه‌های مراقبتی بسازد و پیام‌هایی را راه‌اندازی کند که رفتارهای سالم‌تری را تشویق می‌کند.  

2. تصمیمات متفکرانه و مبتنی بر تحقیق بگیرید

تصمیم گیرندگان بیش از هر زمان دیگری به داده ها دسترسی دارند و به روش های خلاقانه برای تبدیل آن به موفقیت نیاز دارند. هوش مصنوعی با استخراج بینش ها از جیب های اطلاعات غیرمنتظره، تحلیل ها را تغییر می دهد. 

پردازش زبان طبیعی ، فناوری که زیربنای مکالمات آب و هوای روزانه شما با الکسا است، به شما امکان می‌دهد از داده‌های خود سؤال بپرسید. هوش مصنوعی به‌جای بررسی ردیف‌ها و ستون‌ها، اطلاعات را در جلو و مرکز قرار می‌دهد. 

به عنوان مثال، یک مدیر در یک پردیس هوشمند ممکن است بپرسد، "هواداران 45 و 15 دقیقه قبل از شروع بازی ها به چه پارکینگ هایی دسترسی دارند؟" برای برنامه ریزی بهتر کارکنان و کنترل جمعیت. 

تجزیه و تحلیل های مبتنی بر هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا با کشف بینش های پیچیده ای که تجزیه و تحلیل های سنتی مبهم است، جریان های IoT را درک کنید. می توانید سوالاتی مانند: 

  • کامیون های ما قبل از اینکه معمولاً به تعویض روغن نیاز داشته باشند چند مایل می رانند؟ 
  • کدام فروشنده‌ها بیشترین زمان را در جاده می‌گذرانند اما کمترین فروش محصول X را دارند؟ 
  • کاربران فوق العاده معمولاً چه روزی از هفته را به اشتراک پولی ما ارتقا می دهند؟ 

دیگر درباره جمع آوری داده ها نیست - تعداد کمی از شرکت ها کمبود دارند. اکنون در مورد یادگیری نحوه کنترل داده های خود قبل از خارج شدن از کنترل است. شرکت‌های هوشمند فراتر از استراتژی‌های پرمصرف داده دیروز نگاه می‌کنند و مشتاقانه منتظر راه‌های جدیدی برای درک همه چیز هستند. 

3. رقابت خود را با تجربیات فراموش نشدنی مشتری از آب در بیاورید

اجازه ندهید داده های اینترنت اشیا شما در برخی از آرشیوهایی که مدت ها گم شده اند، از بین بروند. آن را وارد فرآیندهایی کنید که تجربه پایدار مشتری را به همراه دارد.

با استفاده از انواع داده های اینترنت اشیا و سنتی، می توانید بازاریابی هدف خود را به خوبی تنظیم کنید. مانند داشبورد خودرو که پمپ بنزین ها را در صورت کم شدن سوخت روی نقشه پین ​​می کند، می توانید از فرآیندهایی برای ترکیب داده های دو ورودی استفاده کنید. 

برای مثال، برای ایجاد توصیه‌های محصول درون‌برنامه، آمار استفاده از خرید را با ردیابی موقعیت مکانی بی‌درنگ متصل کنید. به طور مشابه، خرده‌فروشان می‌توانند از داده‌های دو جانبه برای تعیین دقیق‌ترین نقطه برای ایستگاه نمونه‌گیری از کیک جدید استفاده کنند: حرکت مشتری را از طریق اینترنت اشیا ترسیم کنید و آن را با روزهایی که مشتریان بیشترین مواد پخت را خریداری می‌کنند، مقایسه کنند. 

4. نوع نوآوری را که رهبران فکری درباره نوآوری خواهند نوشت، شروع کنید

در نهایت، اتوماسیون فرآیند می تواند به کسب و کارها در نوآوری و کشف بازارهای جدید کمک کند. کمی خارج از جعبه حسگرهای سنتی بالا بروید—کارشناسان فراتر از نظارت ساده بر محل نگهداری یک آیتم حرکت می کنند. 

  • Geotagging hospital equipment does more than plot the position of a portable X-ray unit, for example. The data helps administrators plan equipment inventory, plan predictive maintenance during low usage periods, better strategize scheduling—even treat more patients by optimizing the route a nurse uses to reach a patient room. The strategy ties together several organizational workflows, aiding in the never-ending journey to operational excellence
  • صنعت خودرو در حال برنامه‌ریزی ابتکارات IoT است که فراتر از سرفصل‌های خبرگیر رانندگی خودکار است. یک وسیله نقلیه متوسط ​​اکنون با 100 حسگر ارسال می شود - اما آنها چیزی بیش از بررسی سطح سوخت انجام می دهند. ممکن است ایده‌های نسل 1 یا 2 را آزمایش کنید، اما این مبتکران در آینده‌ای نزدیک هستند و از فناوری نسل هفتم استفاده می‌کنند که به صنایع دیگری مانند امور مالی نفوذ می‌کند. در اتاق‌های جنگی که به توپ‌های کریستالی نگاه می‌کنند، وسایل نقلیه به کیف پول تبدیل می‌شوند و حسگرهایی را روشن می‌کنند که ماشین شما را به کیف پولی تبدیل می‌کند که می‌تواند در پمپ بنزین‌ها یا فست‌فودها خرید کند. این امر مجموعه جدیدی از فرآیندهای بین صنعتی را ایجاد می کند که نیاز به برقراری ارتباط مناسب با یکدیگر از طریق API ها و ابزارهای دیگر دارند. 

بله، اینترنت اشیا می تواند دمای اتاق نشیمن شما را در 67 درجه ثابت نگه دارد و کلیدهای گم شده شما را ردیابی کند. اما در پس هر نقطه داده ده ها بینش دیگر وجود دارد که وقتی با هم ترکیب شوند، می توانند استراتژی سازمان شما را برای آینده دوباره تصور کنند. 

متخصصان الکترونیک در هواوی پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2025، هر یک از ما حداقل 15 دستگاه اینترنت اشیا را به کار خواهیم گرفت . با اتصال این مجموعه گسترده از داده ها با فرآیندهای خودکار خود، می توانید بینش های مفیدتری را از اطلاعات حذف کنید، تجربیات مشتری خود را بهبود ببخشید و حوزه های جدیدی از نوآوری را در مکان هایی که رقبای شما به دنبال آن نیستند بیابید. با سرمایه‌گذاری در فناوری‌های اتوماسیون، سازمان شما می‌تواند پتانسیل کامل دستگاه‌های IoT را باز کند و از قدرت داده‌ها برای رشد و موفقیت استفاده کند.

توصیه شده

The Benefits of Combining Human Intelligence and Automation in the Workplace Automation initiatives that combine AI with human talents outperform those that rely exclusively on AI. For many, AI is a sword of Damocles: it promises a new wave of efficiency few of us can...
Automation Investments to Make in 2023 If your organization slid slightly behind the curve in your digital transformation, there’s good news: automation is more accessible than ever. Thanks to innovative companies, automation is also...
Top 5 ChatGPT Use Cases in the Workplace As a predictive technology, it guesses the next best thing to say, just like your email app attempts to finish your sentences. Deciding which use cases to implement involves a deep understanding of...
-