سیستم ارزیابی عملکرد

سرمایه گذاری های اتوماسیون در سال 2023

اگر سازمان شما اندکی از منحنی تحول دیجیتالی شما عقب نشینی کرد، خبر خوبی وجود دارد: اتوماسیون بیش از همیشه در دسترس است. به لطف شرکت های نوآور، پیاده سازی اتوماسیون نیز به طور فزاینده ای آسان تر می شود. با ورود به سه ماهه دوم سال 2023، در اینجا پنج فناوری اتوماسیون وجود دارد که سازمان شما باید سرمایه گذاری روی آنها را در نظر بگیرد.

هوش مصنوعی (AI)

مدل‌های زبانی بزرگ مانند ChatGPT نمونه‌ای از اینترنت (البته تعداد زیادی از سرویس‌ها) را بلعیدند تا درباره افکار، تفکرات و بینش‌های ما بیاموزند. از آن سوالی بپرسید مثل اینکه دارید با یکی از دوستانتان صحبت می کنید، و با پاسخی طبیعی و طبیعی پاسخ می دهد. این فناوری هدیه‌اش را برای گاب به رخ می‌کشد تا پایان‌نامه «بازی تاج و تخت» را بازنویسی کند ، پایان‌نامه‌های قابل قبول با قلم، و در آزمون وکالت شرکت کند. 

اما سروصدای هوش مصنوعی بسیار فراتر از ChatGPT است. هوش مصنوعی می‌تواند نقاشی‌های ژولیوس سزار را به ویدیوهای جذاب تبدیل کند و استفاده شما از کلمات پرکننده و مکث در جلسات زوم را نقد کند. 

سازمان ها از قدرت متنوع هوش مصنوعی برای موارد زیر استفاده می کنند:

  • پیشنهادات قیمت گذاری در محل ایجاد کنید
  • محصولات را توصیه کنید
  • درخواست های شغلی را ارزیابی کنید
  • روند فروش را تجزیه و تحلیل کنید
  • پیش بینی تقاضا
  • احساسات مشتری را ارزیابی کنید
  • کشف تقلب
  • بینش‌ها را از مجموعه‌های داده‌ای که به‌طور سنتی به سختی بحث می‌کنند، کشف کنید 

هوش مصنوعی سال‌ها در فهرست فناوری‌های ضروری گارتنر حاکم بوده است. الان چی عوض شده؟ ابزارهای هوش مصنوعی بیش از هر زمان دیگری در دسترس هستند، و ورود سازمان ها را به طور غیرقابل تکلی آسان می کند.

هوش مصنوعی ربات‌های چت را به طرز چشمگیری ارتقا می‌دهد

نبوغ اخیر هوش مصنوعی نیز حال و هوای Uncanny Valley را در چت ربات ها افزایش داده است. اکنون، دستیارهای ربات می‌توانند بسیار فراتر از کارهای اساسی مانند جستجوی پرسش‌های متداول یا بازنشانی گذرواژه‌ها عمل کنند. آن‌ها در حال قانع‌کننده‌ای هستند، تقریباً دوستانی که برای جلب توجه شما رقابت می‌کنند. 

پیشرفت‌های هوش مصنوعی ماشین‌ها را قادر می‌سازد تا به صورت طبیعی‌تر صحبت کنند. آنها می توانند گفتگوهای منعطف و روان در مورد موضوعات را بدون آموزش ورودی های دقیق برگزار کنند. بنابراین دپارتمان‌های خدمات مشتری از فناوری ناب برای میزهای پشتیبانی انسانی استفاده می‌کنند. چت‌بات‌ها می‌توانند مشکلات را عیب‌یابی کنند، تماس‌ها را اولویت‌بندی کنند، و حتی اگر تماس‌گیرنده بیش از حد آشفته احساس شود، باتوم را به یک کارمند انسانی بسپارند. آنها چنان قدرتمند می شوند که گارتنر پیش بینی می کند که چت بات ها تا سال 2027 به عنوان اپراتور اصلی خدمات مشتری ظاهر می شوند

اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA)

اتوماسیون فرآیند رباتیک می تواند وظایف انجام شده را از طریق دستور العمل استاندارد شده کلیک ها و زدن کلید تقلید کند. به جای غرق کردن یک کارگر انسانی در کوهی غیرقابل عبور از کاغذ بازی، RPA می تواند بار را به دوش بکشد. این ابزاری است که داده‌ها را از اسنادی که از قالب‌های فرمولی مانند رسیدها، صورت‌حساب‌های بانکی، فاکتورها و صفحات گسترده پیروی می‌کنند، جدا می‌کند. کسب و کارها از این فناوری برای موارد زیر استفاده می کنند: 

  • کارهای «صندلی چرخشی» مانند کپی و چسباندن اطلاعات بین برنامه‌ها را خودکار کنید
  • فرم ها، صفحات گسترده و گزارش ها را پر کنید
  • انتقال فایل ها بین سیستم ها
  • پایگاه های داده را حفظ کنید
  • صفحه نمایش را خراش دهید

صرفه جویی در هزینه بالقوه RPA بی حد و حصر است. در واقع، مک‌کینزی تخمین می‌زند که این فناوری تنها در سال اول ROI بالقوه 30 تا 200 درصد را به همراه دارد . اگر با کارهای پیش پا افتاده و تکراری زیادی مبارزه می کنید، RPA انتخاب مناسبی برای شماست. 

پردازش هوشمند اسناد (IDP)

پردازش هوشمند اسناد، استراتژی مدیریت اسناد شما را از یک کابینت بایگانی به یک دستیار مجازی تبدیل می کند. IDP مانند RPA با مدرک تحصیلات تکمیلی است که فراتر از استخراج محتوا می رود تا زمینه جدیدی را از اسناد شما بدست آورد. 

به عنوان مثال، یک شماره تلفن مستقر در ایالات متحده دارای 10 رقم است و پرانتز اغلب سه رقم اول را در بر می گیرد. 

از سوی دیگر، یک عکس از یک فرمول سفت و سخت پیروی نمی کند. ممکن است حاوی یک حیوان وحشی یا یک کیک تولد باشد. این می تواند حاوی هر یک از 10 میلیون رنگ شفاف برای چشم انسان باشد. 

IDP به شما کمک می کند تا اسناد غیرقابل مدیریت سنتی را که به عنوان داده های ساختاریافته شناخته می شوند، کنترل کنید. علاوه بر تصاویر، داده‌های بدون ساختار می‌تواند شامل ارائه‌های پاورپوینت، حلقه‌های اینستاگرام، فیلم‌های نظارتی، یادداشت‌های دست‌نویس، ایمیل‌ها و موارد دیگر باشد. 

IDP با ماهیت یک سند آشنا می شود و اطلاعات را با هوشمندی استخراج و سازماندهی می کند: 

  • شناسایی و استخراج اطلاعات از داده های ساختاریافته و بدون ساختار
  • کلمات، اعداد و کاراکترها را از PDF به متن قابل ویرایش تبدیل کنید 
  • داده ها را با واضح کردن متن لکه دار یا جایگزینی هوشمندانه کاراکترهای گمشده پاک کنید
  • اسناد را به دسته های منطقی سازماندهی کنید

مشکل کلان داده به این زودی ها از بین نمی رود . در واقع، کارشناسان تخمین می زنند که مقدار داده های ساختار نیافته ای که سازمان شما را تحت فشار قرار می دهد، هر 90 روز دو برابر می شود. IDP تنها یکی از فناوری هایی است که به کسب و کارهای هوشمند کمک می کند تا سیل را مدیریت کنند. 

اینترنت اشیا (IoT)

به اطراف خانه خود نگاهی بیندازید و اینترنت اشیا را در کار خواهید دید . محصولات و دستگاه‌های آنالوگ سنتی اکنون دارای مجموعه‌ای از حسگرهای متصل به اینترنت هستند. 

این سنسورها پنجره‌های شما را زیر نظر دارند، قفل درب جلوی شما را با حس کردن حضور گوشی شما باز می‌کنند و زمانی که کارتن تخم‌مرغ رو به اتمام است به شما پینگ می‌کنند. حسگرهای مشابهی عملکرد تجهیزات سنگین را کنترل می‌کنند، سرعت راننده تحویل را موشکافی می‌کنند، و در زمانی که خورشید خیلی روشن می‌تابد، سایه‌های ساختمان اداری را ترسیم می‌کند. 

در هسته خود، اینترنت اشیا به سازمان ها امکان دسترسی بلادرنگ به عملیات خود را می دهد. با استفاده از مجموعه مناسب حسگرها، می توانید در هر نقطه از جهان به یک "مگس روی دیوار" تبدیل شوید. نظارت بر فعالیت ساختمان، ردیابی دارایی های مستقر در یک کارگاه دور، یا بررسی عملکرد تجهیزات در یک میدان نفت و گاز از راه دور. 

هماهنگ کردن همه این اطلاعات یک پلت فرم مدیریت فرآیند کسب و کار است. «اطلاعات محسوس» بر گردش کار تأثیر می‌گذارد: برای مثال، بستن پرده‌های پنجره دفتر نتیجه یک گردش کار بازده انرژی است. اطلاعات تله‌ماتیک مانند سرعت راننده، مسیریابی یا مکان، فرآیندهای شما را با داده‌های زمان واقعی تغذیه می‌کند تا بتوانید در هر لحظه کارآمدترین و مقرون به صرفه‌ترین تصمیم را بگیرید. 

تولیدکنندگان پیشرو فناوری با حسگرهای اینترنت اشیا سرعت خود را کاهش نمی دهند و به سازمان ها اجازه می دهند از داده های شخص ثالث نیز بهره ببرند. انتظار می‌رود این نگاه بی‌نظیر و بی‌درنگ به عملکرد محصول، محیط‌های محیطی و رفتارهای مشتریان و کارکنان، ارزش ۱۲.۶ تریلیون دلاری بازار اینترنت اشیا را تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد . 

اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار (BPA)

اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار شاید مهم‌ترین فناوری در این فهرست باشد: به قدری که اغلب در میان موارد ضروری مک‌کینزی برای موفقیت اتوماسیون قرار می‌گیرد . BPA این فناوری‌ها را به جریان‌های کاری پیچیده و خودران تبدیل می‌کند. این ساده‌ترین راه برای ایجاد توالی خودکار از وظایف است که هر یک از فناوری‌های بالا را شامل می‌شود.

اگر این پنج پیشرفت قابل توجه کنجکاوی شما را برانگیخته است، احتمالاً به این فکر می‌کنید: چگونه می‌توانید کنترل این مجموعه فناوری متنوع را حفظ کنید؟

هنگام خرید، مطمئن شوید که پلتفرم هایی را هدف قرار دهید که بر هماهنگی فرآیند تمرکز دارند . ارکستراسیون فرآیند همه فرآیندهای شما را زیر یک چتر قرار می دهد. 

در اینجا جایی است که شما فرماندهی سرتاسر عملیات خود را بدست می آورید. با در نظر گرفتن این استراتژی، هیچ فناوری خودکار زیر رادار اجرا نمی شود. یک HQ متمرکز به عنوان هدایت کننده، نظارت بر ربات‌های RPA، اجرای وظایف IDP، هماهنگ کردن ربات‌های گفتگوی شما و موارد دیگر عمل می‌کند. بدون هماهنگی فرآیند در ذهن، پشته فناوری شما تبدیل به بیابانی از اتوماسیون غیرقابل مدیریت و غیرقابل ردیابی می شود. 

چه سازمان شما از تجزیه و تحلیل های مبتنی بر هوش مصنوعی، یک دستیار دیجیتالی مبتنی بر IDP یا اطلاعات جمع آوری شده از اینترنت اشیا به بهترین وجه بهره مند شود، اتوماسیون یک استراتژی برای دوردست ها در آینده نیست. ابتکارات فناوری جدید دیگر سال ها و سال ها طول نمی کشد تا اجرا شوند. آنها قابل انجام تر، مقرون به صرفه تر و راحت تر از همیشه راه اندازی هستند. در واقع، شما می توانید در این سه ماهه شروع کنید. 

توصیه شده

مزایای ترکیب هوش انسانی و اتوماسیون در محیط کار ابتکارات اتوماسیونی که هوش مصنوعی را با استعدادهای انسانی ترکیب می کند، بهتر از ابتکاراتی است که منحصراً به هوش مصنوعی متکی هستند. برای بسیاری، هوش مصنوعی شمشیر داموکلس است: موج جدیدی از کارایی را نوید می دهد که تعداد کمی از ما می توانیم...
5 مورد برتر استفاده از ChatGPT در محل کار به‌عنوان یک فناوری پیش‌بینی، بهترین چیز بعدی را حدس می‌زند، درست مانند برنامه ایمیل شما برای تکمیل جملات شما. تصمیم گیری در مورد موارد استفاده برای پیاده سازی مستلزم درک عمیق ...
5 اشتباه بزرگ که شرکت های اتوماسیون مرتکب می شوند اتوماسیون به یک جنبه ضروری از تجارت مدرن تبدیل شده است. اما بسیاری از گرین‌هورن‌های اتوماسیون که آن را به‌عنوان فناوری «فقط فشار دهید» می‌بینند، مزایای بی‌نظیر آن را از دست می‌دهند. خودکار...

-