سیستم ارزیابی کارکنان

5 مورد برتر استفاده از ChatGPT در محل کار

Inside ChatGPT یک منبع بی پایان از موارد استفاده تجاری است. این فناوری می تواند یک دستیار شخصی، شریک طوفان فکری یا تحلیلگر داده های ابتدایی باشد. شما یک درخواست را تایپ می‌کنید، و آن یک نسخه الگوریتمی از بازی سفر جاده‌ای «20 سؤال» را در بر می‌گیرد. کلمات شما به‌عنوان سرنخ‌های زمینه‌ای عمل می‌کنند و به ChatGPT کمک می‌کنند تا از طریق دانش گسترده‌اش پیش‌بینی کند که چه اطلاعاتی نامرتبط هستند و چه اطلاعاتی کاملاً مرتبط هستند. سپس به صورت مکالمه پاسخ می دهد. سؤالات بعدی بپرسید، اصطلاحات ناشناخته را تعریف کنید یا اطلاعات اضافی را درخواست کنید.

در حالی که ChatGPT با پایان نامه های قابل قبول و داستان های سفارشی قبل از خواب ما را خیره می کند، به خاطر داشته باشید که این یک آزمایش عظیم در تاس انداختن است. به‌عنوان یک فناوری پیش‌بینی، بهترین چیز بعدی را حدس می‌زند، درست مانند برنامه ایمیل شما برای تکمیل جملات شما. تصمیم گیری در مورد موارد استفاده برای پیاده سازی مستلزم درک عمیق سازمان و مشتریان شما است. خلاصه کردن لیست برنامه های کاربردی بالقوه می تواند بسیار طاقت فرسا باشد—بنابراین در اینجا پنج کاربرد ChatGPT وجود دارد که می تواند برای مشاغل در هر اندازه و صنایع مفید باشد.

1. پشتیبانی میز راهنمایی برای تیم های خدمات مشتری

تمایل ChatGPT به چت بودن آن را به ابزاری مفید برای میز خدمات مشتریان شما تبدیل می کند. ChatGPT پایگاه‌های داده پرسش‌های متداول قدیمی را ارتقا می‌دهد که در آن کاربران باید از عبارت دقیق برای یافتن پاسخ‌ها استفاده کنند. در عوض، می‌تواند زمینه یک سوال را ارزیابی کند تا مشخص کند که مشتری در مقابل کلمات واقعی که استفاده می‌کند چه می‌گوید. ChatGPT می‌تواند به سوالات متداول پاسخ دهد، مشکلات را عیب‌یابی کند و حتی کارهای ساده‌ای مانند برنامه‌ریزی قرار ملاقات یا سفارش‌دادن را انجام دهد.

چه کسی از ربات سازی خدمات مشتری قدردانی می کند ممکن است در یک شکاف نسلی قرار گیرد. مشتریانی که از سفرهای بیشتری در اطراف خورشید لذت برده اند، از کمک انسان ها قدردانی می کنند. نسل‌های جوان‌تر ترجیح می‌دهند دندان‌های خود را به جای تلفن در یک خط پشتیبانی سوراخ کنند - آنها کاملاً انتظار گزینه‌های سلف سرویس را دارند. با توجه به این واقعیت که "کار دندانپزشکی" اغلب در لیست ترس های اصلی ما ظاهر می شود - این خود گویای این موضوع است. از ربات‌های چت مبتنی بر ChatGPT برای تحمل بخشی از حجم کاری خدمات مشتری استفاده کنید و تماس‌گیرندگانی را که گفتگوی انسانی را به کارکنان ترجیح می‌دهند بفرستید. 

2. دستیار شخصی برای مدیران پروژه

جستجوی اطلاعات یک عامل مخفی بهره وری است. یک مطالعه نشان می دهد که از هر 5 کارمند، 4 نفر برای یافتن سند مناسب با درخواست مدیر تلاش می کنند. مسئله جستجوی داده ها به قدری خسته کننده است که McKinsey تخمین می زند که کارکنان هر هفته یک روز کاری کامل را صرف جستجوی آرشیوها و فروشگاه های فایل برای اطلاعات حیاتی می کنند. 

ChatGPT یافتن اطلاعات مناسب را به موقع آسان تر می کند. به جای کلیک کردن روی درختان پوشه بی پایان یا تلاش برای تکمیل عبارت جستجوی خود، می توانید به سادگی بپرسید . با ChatGPT، جستجوی اطلاعات بیشتر محاوره ای می شود تا تراکنشی. 

به‌علاوه، ChatGPT می‌تواند به رفع هدر رفتن زمان دیگر کمک کند. از آن استفاده کنید تا:

  • جدول زمانی پروژه را توسعه دهید.
  • موارد اقدام جلسه را از رونوشت‌های Teams یا Zoom خلاصه کنید. برخی از برنامه‌ها حتی می‌توانند در جلسات برای ایجاد یادداشت‌های زنده «بنشینند».
  • خلاصه ها را به زبان های دیگر ترجمه کنید.
  • یادآوری کار یا قرار را ارسال کنید.
  • روشهای سند راهنما
  • یادداشت های طولانی را در یک نسخه کوچک Spark Notes جمع کنید.

برای استفاده از این مورد استفاده، موقعیت هایی را در نظر بگیرید که در آن کارمندان زمان زیادی را صرف مبارزه با اضافه بار اطلاعات می کنند. در این موارد، ChatGPT می‌تواند نکات برجسته را از بین ببرد و به اعضای تیم اجازه دهد تا کار سخت را کنار بگذارند. 

3. تجزیه و تحلیل احساسات مشتری برای فروش و بازاریابی

از ChatGPT برای بررسی برداشت مشتری از محصول یا خدمات خود استفاده کنید. در این مورد، شما به قسمت های مکالمه ChatGPT ضربه می زنید. می‌تواند فهرستی از توییت‌ها یا مجموعه‌ای از بررسی‌های آنلاین را تجزیه و تحلیل کند تا سطح رضایت را ارزیابی کند. 

ChatGPT می تواند توصیفات و بازخوردها را به عنوان خوب یا بد طبقه بندی کند. می توانید بفهمید مشتریان چه چیزی را در مورد محصول شما دوست دارند و چه جنبه هایی نیاز به پالایش دارند. شما همچنین می توانید تعیین کنید که آیا یک سیب بد نشان دهنده یک مشکل بزرگتر است یا اینکه این تجربه فقط یک ناهنجاری است. 

البته مزیت افزایش این مسئولیت با ChatGPT زمان است. می‌توانید ماه‌ها را صرف بررسی سیل بازخوردها کنید تا متوجه شوید هفته‌ها از حل یک مسئله مضر عقب مانده‌اید. ChatGPT تجزیه و تحلیل را سرعت می بخشد، و به شما کمک می کند تا قبل از به جوش آمدن مشکلات در حال جوشیدن، آنها را حل کنید. به طور مشابه، می توانید از این فناوری برای کشف فرصت های بالقوه رشد قبل از اینکه رقبای شما آن را از شما دور کنند، استفاده کنید. 

4. آموزش کارکنان برای مدیران منابع انسانی

سازمان‌ها همچنین از فناوری‌های مبتنی بر ChatGPT برای هدایت فرآیند ورود خود استفاده می‌کنند. برخی از برنامه‌ها می‌توانند یک اسکریپت تولید شده توسط یکی از اعضای تیم یا ChatGPT را به یک ویدیوی گفتاری که توسط یک رئیس هوش مصنوعی هدایت می‌شود، تبدیل کنند. در حالی که این استراتژی ممکن است از آموزش شخصی سازی شده توسط یک متخصص داخلی برتری نداشته باشد، مطمئناً از PDF یا پاورپوینت های راکد برتری دارد. 

به طور مشابه، می توانید ChatGPT را در پایگاه داده ای از مواد آموزشی داخلی آموزش دهید. یک کتابچه راهنمای سفر را به یک راهنمای تور تبدیل کنید که اعضای تیم می توانند با آن گفتگو کنند. به جای اینکه صرفاً بیهوده بخوانند، می توانند سؤالات شخصی بپرسند و در مورد عناصری که آنها را گیج کننده می دانند توضیح دهند. 

5. تولید محتوا برای تبلیغات و بازاریابی

موج رو به افزایش مداوم محتوا از همه کارمندان التماس می کند که به یک واژه ساز تبدیل شوند. مهندسان افکار خود را برای مطالعه موردی می نویسند. مدیران فروش اسکریپت تماس را آماده می کنند. برای اعضای تیم بدون مهارت در نوشتن، خیره شدن به یک صفحه خالی می تواند بسیار فلج کننده باشد.

ChatGPT می تواند با نشستن به عنوان یک شریک طوفان فکری، به توپ زدن کمک کند. ایده های خود را از آن منصرف کنید و از آن بخواهید که به شما در تنظیم دقیق افکارتان کمک کند. حتی می‌تواند پیش‌نویسی کلی از وبلاگ‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، و خبرنامه‌های ایمیل را برای شما ایجاد کند تا بتوانید آن را به کمال برسانید. 

مراقب باشید: ChatGPT واقعاً می‌تواند پنجه‌های خود را به یک ایده ببرد، و در نتیجه زبانی مکرر تکرار شود. به همین ترتیب، از گفتن «نمی‌دانم» متنفر است. ChatGPT ترجیح می دهد حقایق را بسازد تا اینکه یک نقطه کور را بپذیرد، دقیقاً مانند آن عمویی که دوست دارد خاطرات دوران کودکی خواهر و برادرش را زمانی که خاطرات خودش کمی مبهم است بسازد. کارشناسان متوجه شده اند که نقطه شیرین ChatGPT در آغازگرهای فکری رباتیکی است که توسط خلاقیت انسان صیقل داده شده است. 

علیرغم قابلیت های گسترده ChatGPT، آن چیزی نیست که طرفداران پرخاشگر آن از آن حمایت کنند. نگرانی حبابی؟ روندهای اجتماعی نشان دهنده تغییر به سمت اصالت است. کاربران رسانه‌های اجتماعی اکنون به پلتفرم‌هایی هجوم می‌آورند که محتوای آزادتر و صریح‌تر را در مقابل پلتفرم‌هایی ارائه می‌دهند که به‌طور آشکار زیبایی‌شناسی بیش از حد انتخاب شده را عرضه می‌کنند. برای برخی، بازاریابی که ارتباط شخصی را در بر می گیرد، عاملی اساسی در تصمیم خرید است. بنابراین، بارگذاری بیش از حد تمام نقاط تماس با هوش مصنوعی مولد لزوماً مساوی یک برد فوری نیست. 

استراتژی مناسب ChatGPT شامل درک دقیق مشتریان شما است . ChatGPT چه حوزه هایی از کسب و کار شما می تواند زمان پاسخگویی را تسریع کند؟ چه مناطقی نیاز به رویکرد دستکش سفید دارند؟ موفقیت ChatGPT در برشی است که در آن هوش مصنوعی مولد و نقاط تماس با هدایت انسان می توانند در کنار یکدیگر کار کنند. 

توصیه شده

مزایای ترکیب هوش انسانی و اتوماسیون در محیط کار ابتکارات اتوماسیونی که هوش مصنوعی را با استعدادهای انسانی ترکیب می کند، بهتر از ابتکاراتی است که منحصراً به هوش مصنوعی متکی هستند. برای بسیاری، هوش مصنوعی شمشیر داموکلس است: موج جدیدی از کارایی را نوید می دهد که تعداد کمی از ما می توانیم...
سرمایه گذاری های اتوماسیون در سال 2023 اگر سازمان شما اندکی از منحنی تحول دیجیتالی شما عقب نشینی کرد، خبر خوبی وجود دارد: اتوماسیون بیش از همیشه در دسترس است. به لطف شرکت های نوآور، اتوماسیون نیز...
5 اشتباه بزرگ که شرکت های اتوماسیون مرتکب می شوند اتوماسیون به یک جنبه ضروری از تجارت مدرن تبدیل شده است. اما بسیاری از گرین‌هورن‌های اتوماسیون که آن را به‌عنوان فناوری «فقط فشار دهید» می‌بینند، مزایای بی‌نظیر آن را از دست می‌دهند. خودکار...

-