edit

5 اشتباه بزرگ که شرکت های اتوماسیون مرتکب می شوند

5 اشتباه بزرگ که شرکت های اتوماسیون مرتکب می شوند

اتوماسیون به یک جنبه ضروری از تجارت مدرن تبدیل شده است. اما بسیاری از گرین‌هورن‌های اتوماسیون که آن را به‌عنوان فناوری «فقط فشار دهید» می‌بینند، مزایای بی‌نظیر آن را از دست می‌دهند. 

فناوری های خودکار بی شباهت به اجاق جوجه گردان «تنظیم کن و فراموش کن» نیستند. این شعار بدنام بسیاری از خریداران را متقاعد کرد که می توانند فقط یک فیله ماهی قزل آلا یا مرغ کامل بریزند، یک دکمه را فشار دهند و خانواده خود را با غذای شایسته ستاره میشلن غافلگیر کنند. اما بسیاری از خریداران شوکه شده بودند که به قول خودکار و هیچ کاری عمل نکردند: به نظر می رسد، آنها هنوز باید یک یا دو چیز در مورد آشپزی بدانند.

پیاده سازی اتوماسیون همیشه ساده نیست و بسیاری از شرکت ها مرتکب اشتباهاتی می شوند که می تواند تلاش های اتوماسیون آنها را تضعیف کند. به‌جای اینکه کورکورانه و در عین حال پر و پا قرص وارد شوید، کسی باشید که یکی دو چیز در مورد اتوماسیون می‌داند تا از دام‌های رایج آن جلوگیری کند. 

1. خودکار کردن فرآیندهای اشتباه

یکی از رایج ترین اشتباهات اتوماسیون شرکت ها، خودکار کردن فرآیندهای اشتباه است. هیچ محدودیتی برای کاربردهای خیره کننده اتوماسیون وجود ندارد. درگیر شدن در یک ایده درخشان آسان است - فقط با ویژگی بعدی Product Hunt حواس شما پرت می شود. 

بنابراین چه نوع فرآیندهایی ممکن است بهترین نامزد برای اتوماسیون نباشند  ؟

  • پیشنهاد اصلی شما: ایجاد مجموعه ای از ماشین آلات بین شما و لذت استفاده از محصول خدمات شما، ارتباطات مشتری را تیره و تار می کند که نام تجاری شما را غیرقابل اجتناب می کند. مراقب اتوماسیونی باشید که قوی‌ترین نقاط تماس شما را به تراکنش تبدیل می‌کند - رابطه‌ای ضعیف که رقبای شما به راحتی می‌توانند وارد آن شوند و تکرار کنند. 
  • 100% خدمات مشتری شما: بله، مشتریان در صورت نیاز به کمک برای پیگیری سفارش یا بازگرداندن کالای شکسته، نتایج سریع می خواهند. اما برای چالش‌های پیچیده‌تر، بسیاری از مشتریان هنوز کمک دستکش سفید از یک انسان را ترجیح می‌دهند. برای تعاملات با مشتری که در آن ماشین‌ها باعث می‌شوند مشتریان احساس کنند که در مقابل کمک به آنها نادیده گرفته شده‌اند، اتوماسیون همیشه پاسخگو نیست. 
  • ویترین های تخصص: اگر می خواهید مشتریان شما یا سازمان شما را به عنوان یک پیشتاز صنعت تلقی کنند، تعاملات خودکار یا تولید محتوا می تواند قدرت شما را کاهش دهد. پس از همه، مشتریان برای دیدگاه منحصر به فرد شما به سمت شما می آیند. 
  • تصمیم گیری پیچیده: برخی از فرآیندها تأثیر جدی بر تجربه زندگی فرد دارند. وام های رهنی، استخدام، تشخیص های پزشکی، یا درخواست های دانشگاه تنها چند نمونه از نمونه هایی هستند که الگوریتم های گرگ تنها و نظارت نشده می توانند شهرت شما را از بین ببرند. در یکی از این اشتباهات، یک آمازون که هوش مصنوعی را استخدام می‌کند، تعصبی را علیه آلوم کالج ولزلی کاملاً زن ایجاد کرد. دپارتمان منابع انسانی ناخواسته امیدهای شغلی زنان متقاضی را از بین برد - و تعداد کمی از دلایل آن را می دانستند تا زمانی که کسی کمی کند و کاو کند. خودکارسازی بخش‌هایی از این فرآیندها باید با دوز سنگینی از اتوماسیون انسان در حلقه همراه باشد . 

فقط به این دلیل که یک کار می تواند خودکار باشد، به این معنی نیست که برای شما منطقی است. ایجاد تعادل بین حداکثر کارایی در برابر ماموریت، استراتژی و اخلاق سازمان شما کلیدی است. 

2. عدم توجه به عنصر انسانی

یکی دیگر از اشتباهات رایج اتوماسیون، عدم توجه به عنصر انسانی است. برخی از مفسران، اتوماسیون را به عنوان یک حذف بی رحمانه برای دخالت انسان می دانند. اما این همیشه صدق نمیکند. 

به عنوان مثال، از خودکارسازی کامل پیشنهاد اصلی خود اجتناب کنید. اتوماسیون باید به صاف کردن سرعت‌گیرهایی که سفر مشتری را مختل می‌کنند کمک کند، نه اینکه تبدیل به مقصد شود. 

حتی عزیزان هوش مصنوعی مانند Spotify یا مدگرایان باکس اشتراک لباس در StitchFix مکررا از کمک های بی نظیر متخصصان انسانی سخن می گویند. هوش مصنوعی اغلب یک پیش نویس پیشنهادی تقریبی ارائه می کند، اما انسان ها اغلب خروجی آن را دوباره بررسی می کنند و اغلب آن را تقویت می کنند. 

علاوه بر این، حتی ابزارهای هوش مصنوعی نیز نیاز به نرده‌های محافظ دارند. در بسیاری از آزمایش‌ها، محققان دریافته‌اند که هوش مصنوعی سیستم امتیازدهی را در مقابل یافتن روشی نوآورانه‌تر برای برنده شدن در یک بازی استراتژی، تقویت می‌کند. 

اعضای تیم تجسم واقعی آن چیزی هستند که سازمان شما برای آن ایستاده است - چیزی که به شما کمک می کند از سایر شرکت هایی که ممکن است از نرم افزار، برنامه ها و الگوهای مشابه شما استفاده کنند متمایز شوید. انسان‌ها که با دستور العمل‌های غنی از هوش مصنوعی درست ترکیب شده‌اند، می‌توانند جریان‌های درآمدی جدید و ارتباطات مشتری را که هرگز به تنهایی پیدا نمی‌کنند، کشف کنند. 

3. نادیده گرفتن کیفیت داده ها

اتوماسیون به شدت به داده‌ها متکی است و شرکت‌هایی که کیفیت داده‌ها را نادیده می‌گیرند این کار را به خطر می‌اندازند. کیفیت پایین داده ها می تواند منجر به خطا، تاخیر و حتی نتایج بدتر شود و مزایای اتوماسیون را تضعیف کند. رایج ترین اشتباهات داده های اتوماسیون عبارتند از: 

  • صرفه جویی در سازماندهی داده های بدون ساختار: از دست دادن اسنادی که به سختی قابل کمیت هستند مانند فایل های PDF، ارائه ها، یادداشت های دست نویس، رشته های ایمیل، و موارد دیگر، آسان است. برای به دست آوردن کنترل داده های بدون ساختار، پردازش هوشمند اسناد را امتحان کنید . 
  • داده‌های مشابه در قالب‌های مختلف وجود دارد: صفحات گسترده و پایگاه‌های داده به اندازه عناصر نام تجاری شما به یک راهنمای سبک نیاز دارند. به عنوان مثال، تایپ شماره تلفن یا نام ایالت ها در قالب های مختلف باعث ایجاد کوری اطلاعات می شود. یکی از اعضای تیم که می‌خواهد فهرستی از مشتریان در ایالت امپراتوری تهیه کند، باید بداند که «NY»، «NY» و «نیویورک» را جستجو کند. فناوری مانند اتوماسیون فرآیند رباتیک می تواند ورود داده ها را برای تمیز نگه داشتن داده ها ساده کند. 
  • داده‌ها در سیلوها زندگی می‌کنند: یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی شامل باز شدن کمپین‌ها، YouTube بینش‌های رسانه‌های اجتماعی شما و نرخ تبدیل فروش فقط در ERP شما است. یکی از ارکان یک استراتژی اتوماسیون مؤثر شامل هماهنگی فرآیند است ، مفهومی که داده هایی را که به طور سنتی به صورت موازی اجرا می شوند، همگرا می کند. به جای داده‌هایی که به‌عنوان شیشه‌های جداگانه مواد تشکیل‌دهنده وجود دارد، هدف شما باید این باشد که همه آنها را به روشی مؤثر با هم مخلوط کنید - مانند پختن یک غذای خوشمزه. 

اکوسیستم اتوماسیون خود را با داده های تمیز و قابل اعتماد برای نتایج پایدار و پیشرفت تغذیه کنید. 

4. دست کم گرفتن پیچیدگی اتوماسیون

اتوماسیون می تواند پیچیده باشد و بسیاری از شرکت ها سطح تلاش و منابع مورد نیاز برای اجرای موفقیت آمیز اتوماسیون را دست کم می گیرند. هاروارد بیزینس ریویو از یکی از مدیران داروسازی نقل می کند که سال ها در نقشه راه پروژه های پیچیده مشارکت داشته است. او ابراز تاسف کرد : «من در واقع هرگز ندیده‌ام که یکی نتیجه‌ای داشته باشد .

دلیل؟ بسیاری از ابتکارات در سطح سازمان در یک اتاق هیئت مدیره یا در یک تیم کوچک از مدیران متولد می شوند. اما پروژه ها اغلب پیچیده تر از آن چیزی هستند که ذینفعان پیش بینی می کنند. 

اتوماسیون نیاز به درک عمیقی از نحوه عملکرد کسب و کار شما دارد. این شامل بینش صمیمی در مورد چگونگی جریان اطلاعات بین اعضای تیم و بخش ها است. چند استراتژی اتوماسیون می تواند در یک سیلو زنده بماند. گردش کار شامل وظایفی است که توسط تیم ها و افراد متفاوت انجام می شود - که برخی از آنها رابطه مشترکی ندارند. تکنیک‌هایی مانند هماهنگ‌سازی فرآیند می‌تواند به شما کمک کند «همه آن‌ها را کنار هم بیاورید» تا نقاط کور ایجاد شده توسط برنامه‌ریزی اتوماسیون ناکارآمد را از بین ببرید. 

5. شکست در نظارت و بهبود اتوماسیون

در نهایت، شرکت‌ها اغلب این اشتباه را مرتکب می‌شوند که در نظارت و بهبود تلاش‌های اتوماسیون خود شکست می‌خورند. اتوماسیون یک استراتژی «تنظیم و فراموشش کن» نیست. 

بسیاری از تئوری های مدیریتی مورد علاقه شما، مانند شش سیگما یا تیلوریسم، در حوزه مهندسی متولد شده اند. در این طرز تفکر، پایان بازی وجود ندارد. نقش‌های جدید بیاورید، یک توالی کار را تغییر دهید، یک گردش کار جدید را آغاز کنید یا یک کار اضافی را به طور کامل رها کنید. فرآیندها به طور مداوم بهینه سازی می شوند، برانگیخته می شوند و اصلاح می شوند تا مسیرهای بهتری برای موفقیت آزمایش شوند. برای تقویت ذهنیت بهبود مستمر، از استراتژی اتوماسیون خود اطمینان حاصل کنید: 

  • حول معیارهای عملکرد سنگ جامد می چرخد
  • ترس از شکست را از بین می برد 
  • شامل بررسی فرآیند برنامه ریزی شده است
  • با نادیده گرفتن وضعیت موجود از شیوه های جدید تفکر استقبال می کند
  • هدف خاصی را هدف قرار می دهد (که در صورت لزوم آماده به روز رسانی آن هستید!)

سنگ تمام نگذار! با تقویت روحیه موشکافی، می توانید کارایی های جدیدی را برای تیم خود باز کنید. 

بسیاری از شرکت‌ها قربانی آهنگ آژیر اتوماسیون می‌شوند و با کمی پیش‌اندیشی به جزیره می‌روند. به هر حال، این فناوری با وعده‌های مقاومت‌ناپذیری مانند بهبود کارایی و کاهش شدید هزینه‌ها همراه است - و زمانی که به طور موثر از آن استفاده شود - نتیجه می‌دهد. با پیروی از این راهنما، می‌توانید از رایج‌ترین دام‌های اتوماسیون اجتناب کنید و یکی از تحسین‌شده‌ترین سازمان‌هایی باشید که از مزایای آن بهره می‌برند. 

 

توصیه شده

سرمایه گذاری های اتوماسیون در سال 2023 اگر سازمان شما اندکی از منحنی تحول دیجیتالی شما عقب نشینی کرد، خبر خوبی وجود دارد: اتوماسیون بیش از همیشه در دسترس است. به لطف شرکت های نوآور، اتوماسیون نیز...
5 مورد برتر استفاده از ChatGPT در محل کار به‌عنوان یک فناوری پیش‌بینی، بهترین چیز بعدی را حدس می‌زند، درست مانند برنامه ایمیل شما برای تکمیل جملات شما. تصمیم گیری در مورد موارد استفاده برای پیاده سازی مستلزم درک عمیق ...
چگونه اتوماسیون فرآیند می تواند برای اینترنت اشیا مفید باشد با سرمایه‌گذاری در فناوری‌های اتوماسیون، سازمان شما می‌تواند پتانسیل کامل دستگاه‌های IoT را باز کند و از قدرت داده‌ها برای هدایت رشد و...
-