مدیریت فرآیندها

چند مثال از مدیریت فرآیندها

مدیریت فرآیندها (Process Management) به دقت برنامه‌ریزی، مانیتورینگ و بهینه‌سازی فرایندهای سازمانی برای بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری می‌پردازد. چند مثال از فرایندهای کسب‌وکاری قابل مدیریت توسط مدیریت فرآیندها عبارتند از:

1- فرآیند تولید: فرآیند تولید یکی از مهم‌ترین فرآیندهای یک شرکت است که با مدیریت فرآیندهای صحیح می‌توان تولید را بهبود بخشید. می‌توان با استفاده از مدیریت فرآیندها فرایند طراحی، تولید، بسته بندی و به بازار عرضه کالا را بهینه‌سازی کرد.

2- فرآیند خرید: فرآیند خرید یکی از پیچیده‌ترین فرآیندهای سازمانی است که ایجاد انتظارات یکپارچه در خریداران برای کیفیت و قیمت، تضمین تامین خرید، مانیتورینگ روند خرید و اتصال با تامین‌کنندگان خود را شامل می‌شود. مدیریت فرآیند‌های استراتژیک و مناسب به مدیران خرید کمک می‌کند تا فرایندهای خرید شان را با افزایش جستجوی محصول، بهبود قیمت در تامین‌کنندگان، بهره‌وری در مقیاس و پایش بسترهای اجرایی ترکیب کنند.

3- فرآیند مدیریت استعلام بها: در فرایند مدیریت استعلام بها، شرکت‌هایی که به دنبال دادنده‌ی مناسب برای عرضه کالاها و خدمات می‌باشند، ارسال شده شده پایه‌های استعلام برای درخواست پیشنهادات و برآورد های رقمی را دریافت می‌کنند.


-