نرم افزارbpms

نرم افزارbpms چیست؟

BPMS به معنی سیستم مدیریت فرایند تجاری است که در بسیاری از سازمان ها و شرکت ها برای ایجاد، مدیریت و پیاده سازی فرایندهای کسب و کار استفاده می شود. BPMS در واقع یک نرم افزار است که توانایی مدیریت و کنترل فرایندهای بسیار پیچیده از جمله تصمیم گیری های مهم و شیوه های ایجاد شده برای اجرای این فرایندها را دارد.

این نرم افزارها به سازمانها کمک می کنند تا فرایندهای خود را به گونه ای بهینه و هوشمندانه ایجاد و پیاده سازی کنند. BPMS قابلیت های گوناگونی را برای سازمانها فراهم می کنند که شامل موارد زیر می شود.

  • مانیتورینگ فرایند: با استفاده از BPMS، سازمانها می توانند فرایندهای خود را مانیتور و ارزیابی کنند تا از ابتدایی تا پایانی فرایند مورد نظر را کنترل کنند.

  • آنالیز فرایند: BPMS امکان تحلیل داده های فرایندی را به سازمانهای بزرگ می دهد و به سازمانها کمک می کند تا از جمله مهمترین ملاحظات فرایند استفاده کرده و باعث بهبود فرایندهای کسب و کار خود شوند.

  • بهبود فرایند: با استفاده از BPMS، سازمانها می توانند فرایندهای کسب و کار خود را به گونه ای بهبود داده و آن ها را به صورت بهینه تر پیاده کرد.

  • استانداردسازی فرایند: BPMS امکان استانداردسازی فرایند و هماهنگی بین اقسام فرایندهای مختلف را دارد، تا سازمان ها قابلیت های مهمی را برای رشد و پیشرفت خود در بخشی خاص از فرایندهای خود فعال سازند.

در کل باید گفت که BPMS یکی از عوامل مهمی است که در بهبود فرایندهای سازمانهای بنیادین، پیشرفت کسب و کار و کسب درآمد و سود آن ها در مقابل رقبا و بازار می تواند ایفا کند.


-