مدیریت فرآیندها

آینده هایپراتوماسیون

هایپراتوماسیون تمرینی است که در آن تا حد امکان بسیاری از وظایف را خودکار می کند. 

برخی از سازمان ها با اتوماسیون کار کوچکی را شروع می کنند و از آن برای کارهای متمایز مانند تجزیه و تحلیل بازاریابی یا نگهداری پایگاه داده استفاده می کنند. هایپراتوماسیون سازمان ها را تشویق می کند تا عمیق تر به کاوش بپردازند: یک ذره بین را روی هر فرآیندی در سازمان خود فشار دهید تا مناطق بیشتری را بیابید که می توانند از قدرت فناوری های خودکار بهره مند شوند. 

هایپراتوماسیون بر یک روش خاص اتوماسیون تمرکز نمی کند: این یک خانواده از فناوری ها است. در زیر چتر هایپراتوماسیون، خواهید دید:

  • هوش مصنوعی
  • فراگیری ماشین
  • نرم افزار کم کد
  • اتوماسیون فرآیند رباتیک
  • مدیریت فرآیند کسب و کار
  • استخراج فرآیندی
  • دوقلوهای دیجیتال
  • خودکارسازی فرایند
  • پردازش زبان طبیعی
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • پردازش هوشمند اسناد

و این تازه شروع است. آینده ابر اتوماسیون با موارد استفاده نوآورانه و راه حل هایی تعریف می شود که همه این عناصر را به روش های جدید ترکیب می کند.

روندهای برتر فناوری آینده ابراتوماسیون را هدایت می کند

مشاوران کسب و کار متخصص در گارتنر، ابراتوماسیون را به عنوان یک فناوری استراتژیک ضروری معرفی می کنند . در اینجا برخی از روندها و پیشرفت‌های کلیدی که می‌توان انتظار داشت در سال‌های آینده شاهد آن‌ها باشیم، آمده است:

  1. افزایش پذیرش هایپراتوماسیون: با درک بیشتر کسب و کارها از مزایای هایپراتوماسیون، می توان انتظار داشت که افزایش پذیرش این فناوری را شاهد باشیم. به گفته گارتنر، تا سال 2024، 65 درصد از سازمان‌های بزرگ در سراسر جهان نوعی از ابراتوماسیون را به کار خواهند گرفت .
  2. سرعت، کارایی و دقت: کارهای تکراری و خطاهای ورود دستی را کاهش دهید - بسیار سریعتر از هر کارگر انسانی. فن آوری هایی مانند پردازش اسناد هوشمند از پیشرفت های جدید در بینایی کامپیوتر و پردازش زبان طبیعی سود خواهند برد. رایانه‌ها خصلت‌های بافت و زبان را بهتر درک می‌کنند تا بینش بهتری در مورد داده‌های سازمان شما ارائه دهند. 
  3. هوش مصنوعی در تمام جنبه‌های ابراتوماسیون نفوذ می‌کند: هر فناوری هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) را برای اتوماسیون هوشمندتر و شخصی‌تر ادغام می‌کند. این به کسب‌وکارها امکان می‌دهد فرآیندهای پیچیده‌تر و پیچیده‌تری مانند تصمیم‌گیری و تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده را خودکار کنند.
  4. تمرکز بیشتر بر ارتقای مهارت کارکنان: در حالی که هایپراتوماسیون می تواند کارایی و بهره وری را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد، به مجموعه جدیدی از مهارت های کارکنان نیز نیاز دارد. شرکت ها باید برای ارتقای مهارت کارکنان خود سرمایه گذاری کنند تا اطمینان حاصل کنند که مهارت های لازم برای کار در کنار فناوری جدید را دارند.
  5. تمرکز بیشتر بر حاکمیت و انطباق: شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که اتوماسیونی که به کار می گیرند با تمام مقررات مربوطه مطابقت دارد و شفاف و قابل حسابرسی است.
  6. افزایش استفاده از هایپراتوماسیون در صنایع جدید: در حالی که صنایعی مانند مالی و تولید به طور گسترده ای هایپراتوماسیون را پذیرفته اند، ما شاهد رشد استفاده از آن در بخش های جدید مانند مراقبت های بهداشتی و خرده فروشی خواهیم بود. هایپراتوماسیون این صنایع را قادر می سازد تا وظایف معمول و سطح بالا را خودکار کنند و به آنها اجازه می دهد بر ارائه تجربیات بهتر مشتری و مراقبت شخصی تر تمرکز کنند.

یکی از مهمترین مزایای هایپراتوماسیون این است که به شما اجازه می دهد تا به سرعت کسب و کار خود را افزایش دهید . خودکارسازی فرآیندها در مقیاس و در زمان واقعی، شما را قادر می‌سازد تا کارهای چالش برانگیز قبلی را انجام دهید، مانند پردازش هزاران سفارش در روز با دقت دقیق.

نمونه های هایپراتوماسیون را از هر صنعتی کاوش کنید

در اینجا آمده است که چگونه رهبران هر صنعتی با نگاهی فراتر از اتوماسیون وظایف معمول، به آینده هایپراتوماسیون ضربه می زنند. 

خدمات مالی

شرکت‌های خدمات مالی می‌توانند طیف وسیع‌تری از معاملات را سریع‌تر و با دخالت کمتر انسانی پردازش کنند. شرکت های خدمات مالی در حال حاضر از اتوماسیون برای بهبود خدمات مشتری، کاهش هزینه ها و بهبود انطباق استفاده می کنند.

در اینجا چیزی است که ما اکنون می بینیم:

  • بانک‌های متولی فرآیندهای خود را با استفاده از فناوری بلاک چین برای ردیابی دارایی‌ها از طرف مشتریان خودکار می‌کنند. این به آنها اجازه می دهد تا دارایی های بیشتری را در زمان واقعی مدیریت کنند و در عین حال هزینه های مربوط به پردازش دستی یا برون سپاری این وظایف را به طور کلی کاهش دهند.
  • بهبود سیستم های تسویه حساب از طریق قراردادهای هوشمند یا سایر فناوری ها (مانند هوش مصنوعی) که می تواند معاملات را بر اساس قوانین از پیش تعریف شده انجام دهد.

دولت، بخش عمومی و دفاع

دولت، بخش دولتی و صنایع دفاعی همگی به شدت تحت نظارت هستند. 

به این ترتیب، رعایت اولویت برای این سازمان ها است. به دلیل قوانین زیادی که باید در هر صنعت رعایت شود، انطباق می تواند چالش برانگیز باشد. اتوماسیون می تواند با ارائه چک و تعادل خودکار در هر مرحله به ساده سازی این فرآیند کمک کند، بنابراین تیم شما نگران از دست دادن هیچ چیز مهمی نباشد.

مراقبت های بهداشتی

بهداشت و درمان یکی از صنایعی است که برای اتوماسیون آماده است. 

اتوماسیون می تواند با افزایش کارایی، بهبود کیفیت و تسریع زمان درمان به کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی کمک کند.

جراحی با کمک رباتیک و جراحی از راه دور معنای زیر چاقو رفتن را تغییر می دهد. در مارس 2020، تیمی از جراحان یک ایمپلنت را در مغز بیمار قرار دادند - از فاصله 1800 مایلی. تحقیقات نشان می‌دهد که خودکار کردن روش‌های پزشکی می‌تواند نتایج جراحی را با کاهش میزان خطا و کمک به پزشکان در گذراندن زمان بیشتری با بیماران خارج از جراحی بهبود بخشد. 

تولیدی و صنعتی

در محیط های تولیدی و صنعتی، RPA می تواند تضمین کیفیت، مدیریت موجودی، خدمات مشتری و فرآیندهای فروش/بازاریابی را خودکار کند. مثلا:

  • کنترل کیفیت: RPA می تواند به طور خودکار یک محصول را قبل از ارسال بررسی کند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که همه محصولات قبل از خروج از کف کارخانه مطابق با استاندارد هستند. علاوه بر این، این امر خطای انسانی را در طول فرآیند بازرسی کاهش می دهد، که می تواند منجر به ارسال محصولات معیوب به خانه مشتریان شود.
  • دوربین‌ها و حسگرهای اینترنت اشیا: از RPA در ارتباط با سایر فناوری‌ها مانند دوربین‌های بینایی ماشین یا حسگرها استفاده کنید تا هنگامی که مشکلی در طول یک کار خودکار (مانند خط مونتاژ) پیش می‌آید، به‌جای اینکه کسی به‌طور دستی همه چیز را بررسی کند، زنگ هشدار به‌طور خودکار خاموش شود. چند دقیقه یا چند ساعت

کالاهای خرده فروشی و مصرفی

شرکت های خرده فروشی و کالاهای مصرفی مزایای ابراتوماسیون را در چندین زمینه می بینند. هایپراتوماسیون می تواند به سازمان ها در تصمیم گیری بهتر در مورد مدیریت موجودی و گزارش دقیق تر روند فروش کمک کند. با استفاده از فناوری‌های بینایی کامپیوتری، انبارهای بزرگ می‌توانند مجموعه‌ای از ربات‌ها را برای تحویل محصولات به خط جمع‌آوری مستقر کنند، یا در برخی موارد، سفارش‌ها را به‌طور مستقل انجام دهند. آنها سفارشات خود را از یک پلت فرم مدیریت فرآیند کسب و کار که به خوبی روغن کاری شده است، دریافت می کنند و حرکات و اقدامات آنها را هدایت می کند. 

فناوری اطلاعات (IT)

بخش فناوری اطلاعات احتمالاً در حال حاضر فرآیندهای زیادی را در اختیار دارد، و وقتی پروژه‌های اتوماسیون از ابتدا شروع نشده‌اند، خرید از مدیریت آسان‌تر است. نرم‌افزار کم‌کد کمک می‌کند تا برخی از فهرست کارهای فناوری اطلاعات را به عهده بگیرد. ابزارهای کشیدن و رها کردن و ویرایشگرهای مبتنی بر بصری به مدیران و کارمندان خط کسب و کار کمک می‌کنند تا بدون ایجاد اختلال در کارکنان فناوری اطلاعات، به‌روزرسانی‌های جزئی فرم‌ها، برنامه‌ها و سایر برنامه‌های وب را انجام دهند. 

هیجان انگیزترین جنبه هایپراتوماسیون این است که هنوز در مراحل اولیه است. همانطور که فناوری به طور تصاعدی تکامل می‌یابد، عمدتاً به لطف پیشرفت‌های یادگیری ماشینی، باید منتظر جهش‌های مهم‌تر در یک یا دو دهه آینده باشیم زیرا شرکت‌ها فرصت‌های جدیدی را برای فرآیندهای بسیار کارآمد کشف می‌کنند.

توصیه شده

انسان ها در حلقه اتوماسیون اتوماسیون انسان در حلقه سرعت، دقت و کارایی ماشین‌ها را با شهود، خلاقیت و مهارت‌های تفکر انتقادی انسان ترکیب می‌کند. وقتی با هم کار می کنید، همه چیز ...
6 روند کلیدی هایپراتوماسیون در سال 2022 نشستن راحت در فهرست برترین روندهای فناوری استراتژیک گارتنر برای سال 2022 یکی از مواردی است که در چند سال اخیر موج های قابل توجهی ایجاد کرده است: ابراتوماسیون. اولین بار در سال 2019 معرفی شد، ...
آموزش چگونه به لطف هایپراتوماسیون تغییر می کند مزایای اتوماسیون برای کالج ها و دانشگاه ها - کارایی، صرفه جویی در هزینه ها، و یک سفر دانشجویی برنده - باعث افزایش اشتهای دانشگاه های عالی برای فناوری خودکار شده است.

طراحی
مدل سازی
اجرا
ارزیابی
بهینه سازی
راهنمای سیستم وب
راهنمای api
-