سیستم اتوماسیون اداری

چالش های پیش رو در پیاده سازی سیستم یکپارچه اتوماسیون اداری و مدیریت فرآیندها و راهکارهای مقابله با آنها

سیستم های یکپارچه اتوماسیون اداری و مدیریت فرآیندها با استفاده از فناوری های نوین به عنوان یکی از راهکارهایی که برای افزایش بهره وری و کارایی در اداره ها و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، به دلیل داشتن تعداد بالایی از کاربران، حجم زیادی از داده ها و بخش های مختلف آن، به چالش های متعددی مواجه می شود که برای پیاده سازی و بهره برداری موثر از این سیستم ها باید راهکارهای مناسبی در نظر گرفته شود.

در این مقاله به بررسی چالش های پیش رو در پیاده سازی سیستم یکپارچه اتوماسیون اداری و مدیریت فرآیندها با استفاده از فناوری های نوین پرداخته خواهد شد و راهکارهایی جهت مقابله با آنها ارائه می شود.

اولین چالش در پیاده سازی سیستم یکپارچه اتوماسیون اداری و مدیریت فرآیندها، این است که باید با تمامی بخش های مختلف سازمان در ارتباط باشیم و داده های مورد نیاز را از آنها جمع آوری کنیم. برای این منظور باید بستری مناسب برای جمع آوری و ذخیره سازی داده ها ایجاد کرد. برای مثال، اگر بخواهیم داده های مالی را جمع آوری کنیم، باید با بخش مالی سازمان در ارتباط باشیم و با استفاده از نرم افزار هایی مانند ERP (Enterprise Resource Planning) این داده ها را جمع آوری و ذخیره کنیم.

دومین چالش مربوط به امنیت داده ها است.


اتوماسیون مکاتبات (ارجاعات)
دبیرخانه
آرشیو الکترونیکی اسناد
جداول پایه
تنظیمات
مدیریت سیستم
اطلاعات پایه نامه
اطلاعات پایه
ابزارهای ادمین
آرشیو اسناد
گزارشات
راهنما
اندیکاتور
نمایش صفحه
نوع سند و الگوها
میزکار-گردش کار
میزکار-مکاتبات
ارسال شده
در دست اقدام
پیش نویس
پایان یافته
دسترسی ها
شخصی
ابزارها
طبقه بندی
پیشخوان خدمت کارکنان
اطلاعات پایه سیستم
اطلاعات کاربردی
دسترسی های سیستم
شخصی سیستم
پست الکترونیک
داشبورد کارکنان
اطلاعات عمومی
-